Kreatywnie w domu


Drodzy Rodzice,

w tym trudnym i niespotykanym  dla nas czasie spróbujmy żyć normalnie,

a czas spędzony w domu wykorzystajmy na poznanie lepiej swoich dzieci, na zabawę i naukę.

Nauczyciele z Przedszkola Samorządowego w Gródku będą na łamach tej strony zachęcać Was do różnych ciekawych zajęć.

Pozdrawiamy

 



Wakacje – czas oczekiwany zarówno przez dzieci, jak i dorosłych.

Jednak aby je spędzić jak najlepiej potrzebna jest znajomość  podstawowych zasad bezpieczeństwa.

Aby uniknąć wszelkich niebezpieczeństw, przygotowałyśmy na ten tydzień propozycję  zajęć,

których celem jest wprowadzenie Was  w beztroski czas wakacji.

15 czerwiec poniedziałek

Aby mile spędzać wakacje, trzeba pamiętać kilka ważnych rzeczy.

Na plakacie przedstawiono 8 zasad bezpiecznych wakacji. Warto je zapamiętać!!!

16 czerwiec- wtorek

Co warto zabrać ze sobą w góry? Jaki sprzęt będzie potrzebny w czasie wycieczki? Posłuchajcie piosenki a z pewnością się o tym dowiecie.

https://www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE

17 czerwiec – środa

„Zamek z piasku”- praca plastyczna.

Pod tym linkiem znajdziecie propozycję bardzo ciekawej pracy plastycznej. Do wykorzystania nietypowe rzeczy, które z pewnością znajdziecie w każdej kuchni.

https://www.youtube.com/watch?v=hTNpX0C1kXA

18 czerwiec- czwartek

Obejrzyjcie bajkę edukacyjną pt. „Bezpieczne wakacje w górach”. Z pewnością informacje zawarte w tej bajce przygotują Was do wyjazdu w góry.

https://www.youtube.com/watch?v=2PrteVYHb7g

19 czerwiec- piątek

Odpoczywając nad wodą- czy to nad morzem czy jeziorem , należy być szczególnie ostrożnym. Obejrzyjcie więc film edukacyjny pt. „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą”

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

 



 

„Moje podwórko”- propozycje zajęć dla 3 – 4 latków

08.06.2020

  • Słuchanie opowiadania E. Pałasz „Jak Wojtek szukał przyjaciela”.

Pewien chłopczyk, Wojtuś, nie miał kolegów. Po prostu nie wiedział, jak ich znaleźć. Co tu robić?

Myślał, myślał, aż wymyślił. Podejdzie do chłopaka i z całej siły go uderzy.

Chłopiec zobaczy, jaki Wojtuś jest silny, i się zaprzyjaźni. Jak pomyślał, tak zrobił.

Ale chłopiec się rozryczał, a potem Wojtek za karę dwa dni nie chodził na podwórko.

Wymyślił następny sposób. Podejdzie do chłopca i zabierze mu zabawkę.

Chłopiec pomyśli, że Wojtuś też chce się bawić, i zostaną przyjaciółmi.

Ale tamten chłopiec powiedział: „Nie przeszkadzaj” i chciał odebrać swoją koparkę.

Ponieważ Wojtek nie chciał oddać, zaczęli się sypać piaskiem, a potem Wojtek nie oglądał telewizji przez dwa dni.

Wojtek wymyślił trzeci sposób. Weźmie swoją najładniejszą zabawkę, nowy samochód terenowy, jak prawdziwy,

tylko mniejszy, i będzie się bawił. Tamten chłopiec też będzie chciał się pobawić i zostaną przyjaciółmi.

No i szło całkiem dobrze, chłopiec szalał z dżipem po całej piaskownicy, ale Wojtek nagle się rozmyślił i zabrał swoją zabawkę.

Tamten się obraził i zdzielił Wojtusia koparką. Wojtuś oddał, i tym razem nie jadł słodyczy przez dwa dni.

I znowu Wojtek nie miał przyjaciela. Nie to nie. Poszedł zjeżdżać na zjeżdżalni.

Zjeżdża, aż tu mu coś wylądowało na głowie. Usłyszał głośny śmiech. To jakaś dziewczynka pędzi za nim i chce go prześcignąć. O nie!

Wojtek pierwszy dopadł drabinki, pierwszy się wspiął, pierwszy zjeżdża, ale ona nie czeka, tylko za nim.

I znowu ma ją na głowie.

Wojtek, niewiele myśląc, za nią i teraz on jej na głowę. A ta się śmieje, mało nie pęknie i woła:

– Ale super! Jak się nazywasz? Bo ja Kalinka!

– A ja Wojtek! Kto pierwszy w piaskownicy?

– Ja!

– Nie, właśnie, że ja!

W piaskownicy razem budowali zamek, ale Kalinka potem zaczęła robić dołek i trochę się pokłócili, co większe: dołek czy zamek.

Na szczęście tak się pchali, że zamek się zrobił całkiem malutki, a dołek zniknął, więc zaczęli się śmiać.

No i jeszcze trochę sobie pobiegali naokoło wszystkich dzieci, wrzeszcząc wniebogłosy i trzeba było iść do domu.

Szkoda. Odtąd Wojtek bawił się z Kalinką. I do tego przestał szukać przyjaciela. Jak myślisz, dlaczego?

  • Rozmowa z dzieckiem na temat opowiadania.

− Jak Wojtuś szukał przyjaciela?

− Czy dobrze robił? Czy tak należy bawić się z innymi dziećmi?

− Jak poznał Kalinkę?

− Czy ona jest jego przyjacielem?

  • „Na podwórku”- zabawa ruchowo- naśladowcza. Rodzic podaje nazwy różnych zabaw na podwórku, a dziecko naśladuje te zabawy. Np. zabawy w piaskownicy, jazdę na rowerze, bieganie.

09.05.2020

  • Babki z piasku- ćwiczenia w liczeniu. Dziecko z rodzicem wychodzi na podwórko, do piaskownicy.
  • Dziecko wybiera sobie foremkę do piasku (lub foremkę do pieczenia ciastek- dla zostających w domu)
  • Rodzic mówi dziecku zadania, a ono ilustruje je za pomocą babek z piasku i podaje wyniki. Przykłady:

- Zrób cztery babki. Policz je głośno. Usuń dwie babki. Ile babek Ci zostało? Policz je.

- Zrób dwie babki. Policz je głośno. Dorób jeszcze dwie babki. Ile masz razem babek? Policz je.

-Zrób trzy babki. Policz je głośno. Usuń jedną babkę. Ile babek Ci zostało? Policz je głośno. Itd.

  • „Gimnastyka dla smyka”- zestaw zabaw ruchowych.

https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c

10.06.2020

  • Słuchanie  fragmentu wiersza Doroty Gellner „Piłka”.

Po cichutku, po kryjomu

wyskoczyła piłka z domu.

Hop! Hop! W górę! W dół!

Przeskoczyła świata pół.

Zatrzymała się pod płotem,

zatańczyła z burym kotem.

Hop! Hop! Raz i dwa!

Obudziła złego psa. (…)

  • Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza.

− O czym jest wiersz?

− Co zrobiła piłka?

− Gdzie się zatrzymała?

− Pokaż ręką górę, a potem – dół, tak jak skakała piłka.

 

11.06.2020

  • Ćwiczenia z liczeniem w podskokach:

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

  • Piłka- praca plastyczna, malowanie farbami.

https://st2.depositphotos.com/2435397/5352/i/950/depositphotos_53522845-stock-photo- ball-coloring-page.jpg

 

12.06.2020

  • Co jest na naszym podwórku?- rozwiązywanie zagadek związanych tematycznie z podwórkiem.

***

Ciągle skacze, podskakuje, czasem turla się.

Z nią zabawa doskonała każdy o tym wie.  (piłka)

***

Siedzisz na niej, choć to nie ławka.

I bujasz się miło, bo to…. (huśtawka)

***

Po sznureczkach i szczebelkach

Wspina się dziewczynka.

Chłopcy też ją uwielbiają, bo to jest… (drabinka)

***

Po sznureczkach i szczebelkach

Wspina się dziewczynka.

Chłopcy też ją uwielbiają, bo to jest… (drabinka)

***

Czekasz czasem chwilkę

W dzieciaczków gronie,

By do piaskownicy

Szybko zjechać po niej" (zjeżdżalnia)

  • Zabawa muzyczno – ruchowa  „Taniec Zygzak”.

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

 

 


 

Grupa starszaków 5-6 latki

Lato, to czas podróży połączony z wypoczynkiem. Kto z nas nie lubi podróżować, zwiedzać, poznawać nowe miejsca,

uczyć się ciekawostek i poznawać historię różnych miejsc? Podróże są wspaniałe ! Podróże kształcą !

We wspaniałą podróż możemy się wybrać różnymi środkami transportu.

O tym wszystkim dowiecie się w tym tygodniu z materiałów, które Wam przygotowałyśmy.

 

Oto propozycje zajęć na kolejny tydzień. Powodzenia!!!

 

8 czerwiec poniedziałek

Pod tym linkiem zobaczycie jakie bajkę edukacyjną pt. „Środki transportu”. W podróż jak najbardziej- ale czym???

Najważniejsze, żeby była ona bezpieczna !!!

https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

 

9 czerwiec- wtorek

Posłuchajcie piosenki pt. „Podróże małe i duże”

https://www.youtube.com/watch?v=bugTfbGPzJ4

Dla ułatwienia podajemy jej słowa. Może ktoś z Was spróbuje do nich śpiewać

Chociaż mam niewiele lat to wszystko ciekawi mnie

pragnę zwiedzić cały świat, podróżować, uczyć się

chcę zobaczyć inne kraje by znać je nie tylko z map

Ja z uśmiechem chcę przemierzać świat

Gdy w Londynie się pojawię to przywita mnie Big Ben

i piętrowym autobusem będę jeździć cały dzień

A o piątej, gdy herbatkę pije sama królowa

w rejs zabierze mnie Tamiza.

Chociaż mam niewiele lat…

Kto się zbliża do Paryża ten widzi wieżę Eiffla

a ze ściany w Luwrze oczko puści mu Mona Lisa

We Francji nawet szkraby jedzą ślimaki i żaby

Dzwonem dzwoni dzwonnik z Notre Dame

 

10 czerwiec – środa

Popatrzcie na obrazek. Znajdują się na nim róże rodzaje środków transportu, którymi możemy podróżować.

Policzcie ile ich jest na obrazku.