grupa III nz

 

Chciałbym być sportowcem

16.04.2021r piątek

  • Osłuchanie z piosenką „Chcę być sportowcem”

1. Biegam bardzo szybko
w piłkę dobrze gram
Kim zostanę już za chwilę
zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać
Sportowcem chciałbym być
Trenować co dzień rano
I sprawnym zawsze być.

2. Chodzę też na judo
Wiele chwytów znam
Kim zostanę, już za chwilę
Zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać…

3. Jeżdżę na rowerze

i trenuję sam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać….

4. Pierwsze już medale

na swej półce mam,

kim zostanę, już za chwilę,

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

 

Rozmowa na temat piosenki.

  • Co ćwiczy chłopiec?
  • Kim chciałby zostać?

Zabawa przy piosence.

Podczas zwrotek (1-3) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas ostatniej zwrotki stają na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami.

 

  • Prace plastyczne:

Piłka

Piłkę można wykleić plasteliną lub kulkami z bibuły. Dziecko może użyć tradycyjnych biało - czarnych kolorów lub zaprojektować nowy wzór kolorystyczny.

pilka-nozna-do-wyklejania-plastelina-kolorowanka.jpg (187.25 KB)

Projektowanie piłki

Do projektowania można użyć wszelkich narzędzi plastycznych poprzez kredki, pisaki, farby czy plastelinę.

zaprojektuj-pilke.jpg (32.79 KB)

15.04.2021r. czwartek

  • Wysłuchanie i nauka wiersza M. Dobosz „Sport to zdrowie”.

Sport, to zabawa.

Sport, to bardzo ważna sprawa.

Bo kto sportu nie uprawia,

Zdrowia, siły nie posiada!

Sportów wiele znamy przecież.

Więc do dzieła, drogie dzieci.

Piłka, narty, deskorolka, To nie ważne!

Ważny ruch jest moi mili,

Byśmy wszyscy zdrowi byli.

  • Zabawa z piosenką „Rozgrzewka”.

Dzieci inscenizują ruchem tekst piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

14.04.2021r środa

  • Gimnastyka buzi i języka:

będziemy dziś ćwiczyć mięśnie narządów mowy, szczęki, warg oraz przedniej części języka. Każde dziecko ma malutkie lusterko.

Wykonujemy ćwiczenia jednocześnie sprawdzając poprawność wykonania patrząc w lusterko: miny (smutna, wesoła, przestraszona, zdziwiona),

masaż językiem górnej wargi, dolnej, próby dotknięcia językiem do nosa, brody, liczenie ząbków końcem języka.

  • „Piórko” – zabawa oddechowa. Dzieci kochane weźcie słomkę do picia i piórka. Nabierzcie powietrza do słomki tak,

aby do jej czubka przykleiło się piórko. Próbujcie, jak najdłużej utrzymać piórko na słomce.

  • Zrób to sam, praca plastyczna:

Medal

 

13.04.2021r. wtotek

  • Zabawa z liczeniem potrzebne będą łyżki /te małe i te duże z kuchennej szuflady :) /

mogą być też inne przedmioty dostępne w domu.

Rodzic układa przed dzieckiem 5 łyżeczek. Mówi dziecku, że to są wiosenne kwiaty.

  • „Ile jest wiosennych kwiatów?” (dziecko liczy samo, a następnie liczymy jeszcze raz razem z dzieckiem)
  • Dokładamy jedną łyżeczkę – „Ile teraz jest kwiatów?”
  • Rozkładamy 4 duże łyżki w pewnej odległości od małych łyżek.
  • Wskazujemy na małe łyżki i na duże –„To są kwiaty, i to są kwiaty, czy wyglądają tak samo?”
  • „Które kwiaty są większe?”
  • „Ile jest dużych kwiatów?”
  • „O ile więcej jest małych kwiatów?
  • Dokładamy dwie duże łyżki – „Ile teraz jest dużych kwiatów?”
  • "A ile jest małych kwiatów?"
  • Czy małych kwiatów i dużych kwiatów jest tyle samo?"
  • Dokładamy jedną małą łyżeczkę - "Ile teraz jest małych kwiatów?"
  • „O ile mniej jest dużych kwiatów od małych?”

Wykonaj masażyk relaksacyjny na plecach mamusi/tatusia.

dla chętnych:

 

12.04.2021r poniedziałek

  • Ruchowa interpretacja wiersza J. Koczanowskiej
  • Gimnastyka.

Dziecko:

Gimnastyka,                                       wyciąga ręce w  bok,

To zabawa, trzyma ręce wyprostowane, zgina je w łokciach, dłońmi dotyka klatki piersiowej,

ale także                                             jak wyżej – ręce ma wyprostowane

ważna sprawa,                                   zgina je w łokciach,

bo to sposób                                       ręce ma opuszczone, wykonuje przysiad,

jest jedyny,                                         wstaje,

żeby silnym być                                podnosi ramiona, zgina ręce w łokciach, dłonie zaciska

i zwinnym.                                         w pięści i pokazuje, jakie są silne,

Skłony,                                              wykonuje skłon,

skoki                                                   wykonuje podskok,

i przysiady                                         wykonuje przysiad,

trzeba ćwiczyć                                  powtarza skłon, podskok i przysiad,

- nie ma rady!

To dla zdrowia i urody                       spaceruje uśmiechnięte.

niezawodne są metody.

 

  • Zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet.

Omiń kałużeDziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże.

Biega dookoła nich, starając się na nie nie wejść. Na sygnał Rodzica (klaśnięcie) zatrzymuje się przy jednej z nich.

Po kamieniach przez rzekę Dziecka ustawia się po jednej stronie pokoju. Przed nim, na podłodze, są rozłożone gazety –kamienie.

Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę  rzeki, stąpając po gazetach – kamieniach.

Ukłoń się po japońskuDziecko siedzi w siadzie klęcznym, trzyma rozłożoną gazetę w dłoniach nad głową, ramiona ma wyprostowane.

Wykonuje ukłon japoński, pozostawia gazety na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnosi gazetę z podłogi i przenosi oburącz nad głowę.

Obserwator – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć.

Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo

  • Dla chętnych:

Rysunkowe ślady

Narysuj po śladzie

 



 

Wiosna na wsi 09.04.2021r

  • Posłuchaj słuchowiska

Słuchowisko o przebiśniegach

Rozmowa na temat opowiadania:

Jak nazywają się kwiaty? Dlaczego te kwiaty nazywają się przebiśniegi?

  • Wykonanie pracy plastycznej – Przebiśniegi

https://www.youtube.com/watch?v=9Bl1jdiNtNk

  • Dla chętnych:

https://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661



Wiosna na wsi 08.04.2021r

 

  • Ćwiczenia metodą Weroniki Sherborn - kształtujące świadomość osoby.

https://www.youtube.com/watch?v=nEr5iI1tPwg

https://www.youtube.com/watch?v=hEAQunXvlmI

  • Zachęcam do zrobienia pracy plastycznej – Wiosenne drzewo

https://www.youtube.com/watch?v=EVXFOWgq0MQ

 

Dla chętnych:

  • Spacer – dziś zapowiada się super pogoda zachęcam do rodzinnych spacerów.

Policzcie :  Ile kroków udało wam się zrobić? Ile ptaków zobaczyliście ? Czekam na Wasze wyniki.



Wiosna na wsi 07.04.2021r.

  • Zapraszam do obejrzenia filmu o zwierzętach z wiejskie zagrody, spróbujcie
  • odgadnąć ich nazwy oraz naśladować odgłosy jakie wydają.

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&vl=pl

  • Proszę o dopasowanie zwierząt do ich cieni.

https://pin.it/6bWSd5b

  • Zabawy przy piosence „Wiosna w błękitnej sukience”

https://www.youtube.com/watch?v=bO5qbyBVHtA

 

  • dla chętnych

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

http://old.mac.pl/UserFiles/egzemplarze_okazowe_2020/przedszkole/os-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=1

Wiosna na wasi 06.04.2021r

  • Obejrzyj filmik "Zwierzęta z wiejskiego podwórka".

https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8

Zabawa ruchowo-naśladowcza "W wiejskiej zagrodzie".

Dzieci naśladują ruchy i głosy zwierząt wiejskich, których nazwy podał rodzic.

  • Oglądanie bajki, połączone z aktywnym słuchaniem

„Szukam mamy” – nauka dzieci zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

Rozmowa na temat opowiadania :

– Kto szukał swojej mamy?

– Jakie zwierzęta występują w opowiadaniu?

– Jak nazywają się dzieci poszczególnych zwierząt z opowiadania?

4 l 03 CCE20200402.pdf (109.04 KB)

4latki 03 CCE20200402-0001.pdf (122.67 KB)

  • Na wiejskim podwórku – zajęcia matematyczne

inspirowane wierszem W. Chotomskiej „Kaczki siedmioraczki”

https://www.youtube.com/watch?v=yMq4U_eEmZ8

 



 

02.04.2021r Piątek

  • Posłuchaj wiersza D.Kossakowskiej pt. „Wielkanoc” i odpowiedz na pytania:

"Na stole wielkanocnym jest bardzo kolorowo.

Kolorowo i smacznie i oczywiście zdrowo.

Mama upiekła mazurki, ciocia babkę zrobiła

A Hania ze swą siostrą baranka postawiła.

Baranek z cukru stoi pośród owsa młodego

Na stole się znalazło coś jeszcze bardzo pięknego.

Pisanki kolorowe zrobione przez rodzinę,

Mama, tata i babcia robili je przez godzinę.

Ala i siostra Hania też dzielnie pomagały.

Przygotowane pisanki w koszyczku układały.

Siedzi na nich kurczaczek, wygląda jak żółta kulka.

Jak promień słońca ciepłego, który się zakradł z podwórka.

Za chwilę mama przyniesie żurek z kiełbasą, sałatki,

Oraz roladę z szynki – ulubioną potrawę Beatki.

Wszyscy podzielą się święconką i złożą sobie życzenia.

Tradycja wielkanocna od wielu lat się nie zmienia.

Rozmowa na temat wiersza:

– Jak wygląda wielkanocny stół?

– Jakie potrawy się na nim znajdują?

– Co wykonała cała rodzina i włożyła do koszyczka?

– Jaka jest tradycja wielkanocna?

– Czego życzylibyście sobie i innym przy wielkanocnym stole?

Wypowiedzi dzieci o tym , jak powinien wyglądać koszyczek wielkanocny. Wyjaśnianie , dlaczego takie potrawy i przedmioty powinny się tam znaleźć.

Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym.

stwórz swój koszyczek -  Dziecko wkłada do koszyczka tylko właściwe przedmioty.

  • Wykonanie pracy „Koszyk wielkanocny”

koszyczek z tektury



 

Drodzy Rodzice od 1.06.2020r zajęcia dla grup wiekowych 3-4 latki i 5-6 latki

będą zamieszczane w zakładce „Kreatywnie w domu”.

Zapraszamy

 



 

25.05.2020r.

Czytanie wiersza W. Ścisłowskiego „Bukiecik dla mamy”

Dziś dla ciebie mamo
Świeci słońce złote
Dla ciebie na oknie
Usiadł barwny motyl

Dziś dla ciebie mamo
Płyną białe chmurki
A wiatr je układa
W świąteczne laurki

Dziś dla ciebie mamo
Śpiewa ptak na klonie
I dla ciebie kwiaty
Pachną też w wazonie

Dzisiaj droga mamo
Masz twarz uśmiechniętą –
Niechaj przez rok cały
Trwa to twoje święto

  • Czy już wiecie kto ma swoje święto?
  • O czym jest ten wierszyk ?
  • Jakie prezenty dla mamy autor opisał w tym wierszyku?

26.05.2020r.

„Rodzinne zagadki sensoryczne. Rodzic wkłada do pudełka np. po butach różne przedmioty: grzebień, kwiat, wałek do ciasta, zeszyt,

klucz francuski, okulary, słuchawki, strzykawka ( w zależności co ma w domu)

Dziecko dotyka różnych przedmiotów i stara się po dotyku odgadnąć co to jest i z jakim zawodem albo osobą kojarzy ten przedmiot.

- grzebień - fryzjer

- kwiat - kwiaciarka

- wałek do ciasta - piekarz, ciastkarz

- zeszyt - nauczycielka

- klucz francuski - mechanik

- okulary - optyk

- słuchawki - lekarz

- strzykawka – pielęgniarka

27.05.2020r

„Ile słyszysz, ile widzisz?” – zabawa ćwicząca sprawną reakcję na sygnał dźwiękowy, wizualny. Tata przygotowuje garnek lub bębenek i drewniana łyżkę.

Ile uderzeń w garnek/bębenek dzieci usłyszą, tyle razy podskakują. Ile oczek wskaże rzucona kostka, tyle przysiadów robią dzieci.

28.05.2020r.

„Laurka dla mamy”- wykonaj laurkę według własnego pomysłu.

29.05.2020r.

Spróbujcie razem z rodzicami stworzyć drzewo genealogiczne. Rodzicom polecam ciekawy artykuł na stronie

https://www.edziecko.pl/rodzice/7,79361,22061157,drzewo-genealogiczne-jak-wyglada-jak-zrobic-podpowiadamy.html

 



18.05.2020r

 

„Na wiosennej łące”- zabawa ortofoniczno- ruchowa.

Poproście rodzica o przeczytanie tekstu a Wy za pomocą gestów i wyrazów dźwiękonaśladowczych spróbujcie odwzorować tekst opowiadania:
– Jest piękna pogoda, świeci słonko ( siedzicie w siadzie skrzyżnym, podnosicie ręce do góry i wykonujecie szybkie, rotacyjne ruchy dłoni).
– Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy (wstajecie)
– Mrówki budują swoje miasto ( z rękami na biodrach wykonujecie obrót tułowia raz w lewo raz w prawo)
– Zajączki skaczą po łące ( mówicie 3x kic, kic, kic i wykonujecie 3 skoki obunóż)- kilka serii
-Żabki pływają w jeziorze ( mówicie kum, kum, kum a następnie robicie 2 przysiady po kilka serii)
– Ptaszki wysoko fruwają po niebie (mówicie pi, pi, pi i biegacie z rozłożonymi rękami)
– Bocian dostojnie kroczy ( idzie wysoko podnosząc nogi, zatrzymujecie się, wyciągacie do przodu ręce, i naśladujecie ruchy bocianiego dzioba mówiąc: kle, kle, kle)
– Nagle powiał wiatr i kwiaty kołyszą się na wietrze ( mówicie szu, szu, szu kołysząc się na boki, unosicie wysoko ręce)
– Zaczął padać majowy deszczyk ( kucacie, rytmicznie uderzacie rękami o podłogę, mówiąc: kap, kap, kap)
– Wszystkie zwierzęta chowają się do swoich domków ( siadacie w siadzie skrzyżnym)

19.05.2020r

Przeczytajcie teksty i wykonajcie do nich ilustracje:
– policzcie zdania w tekście
– czytajcie sylabami jednocześnie klaszcząc w dłonie- 1 klaśnięcie= 1sylaba
– poszukajcie w tekście wyrazu, który ma najwięcej sylab

Owady
Franek lubi owady.
Rysuje motyle.
Ten motyl to cytrynek.
narysuj cytrynka, jaki ma kolor?

Ule
To jest ul taty Karola.
Ten ul stoi pod lasem.
A co jest w ulu?

20.05.2020r.

Piosenka „ Po łące biega lato”

– rodzice przeczytajcie dziecku kilka razy tekst, niech powtórzy a następnie włączcie melodię i niech zaśpiewa: i zatańczy:)

wyklaszczcie rytm, możecie zagrać np. na pokrywkach.

https://youtu.be/MaKPsYlzQkY

Po łące biega lato
uwija się jak bąk
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref: Kto chce się z latem spotkać
niech idzie z nami tam,
rumianek i stokrotka pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom
na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
i w berka z wiatrem gra!

Ref: Kto chce się z latem spotkać
niech idzie z nami tam,
rumianek i stokrotka pokażą drogę nam.

21.05.2020r

Zabawa ruchowa: „ Bocian i żaba”:

- rodzice przygotujcie sznurek i uformujcie staw a w środku wysepkę dla bociana, dzieci wy zamieńcie się w żabkę i przysiądźcie na obwodzie stawu, rodzic-bocian siedzi na wysepce.

Żaba pyta: Panie bocianie chcesz żabkę na śniadanie? I wskakuje i wyskakuje ze stawu a bocian z wysepki stara się ją złapać:)

22.05.2020r.

Dzieci poproście mamę lub tatę o przeczytanie opowiadania.

Na łące panował niespokojny gwar, w trawie aż huczało od krzyków.
Co to za hałasy? Co się z nami dzieje?- spytał przysadzisty żuk.
Ktoś nam ukradł kropeczki ze skrzydeł- wykrzyknęły przestraszone biedronki.
Bez nich nie jesteśmy już takie same.
Kto teraz będzie chciał wypatrywać nas w trawie? Czyje oko ucieszymy naszym widokiem?…zawiesiła głos najstarsza z biedronek.
Kto śmiał to zrobić? – oburzył się żuk.
Tu, na łące, wszystkie owady mieszkają razem i sobie pomagają- zauważył pasikonik.
To znaczy, że zakradł się do nas jakiś intruz- odparł żuk po chwili namysłu.
Czy ktoś widział coś podejrzanego?
Ja! Wczoraj przelatywały tędy te pomarańczowe niby-biedronki- zabzyczała pszczoła.
Tak- zamyślił się żuk. Te psotnice już nie raz dały się nam we znaki. Pewnie to one ukradły kropki biedronkom i przyczepiły do swoich skrzydeł.
I co teraz żuku?- musimy jakoś wspomóc nasze przyjaciółki- odezwał się pasikonik. Czy ktoś ma pomysł?
Zapadła cisza. Mimo, że owady bardzo chciały pomóc swoim koleżankom żaden z nich nie wiedział czym zastąpić skradzione kropeczki. Całej rozmowie przysłuchiwały się polne rośliny, szumiąc z oburzenia.
Wtem nad rozmówcami pochylił się kwiat maku.
Wiem, że do biedronki mi daleko ale w moim kwiecie są czarne nasiona, które mogę oddać biedronkom- zasugerował nieśmiało mak.
Naprawdę? Zrobiłbyś to dla nas?- z niedowierzaniem zapytała najstarsza biedronka.
Z przyjemnością i zaszczytem- radośnie odparł kwiat.
Na łące rozległy się wesołe okrzyki! Owady ochoczo wzięły się do pracy i pomogły nalepić nowe kropki na czerwonych skrzydłach. A kiedy już skończyły biedronki znowu wyglądały tak jak zawsze.
Rozmowa na temat tekstu:
– Jakie owady brały udział w opowiadaniu?
– Co przydarzyło się biedronkom?
– Ile kropek miały biedronki kiedy spotkało je nieszczęście?

 



 

W krainie muzyki

11.05.2020

1. „Skąd pochodzą dźwięki ?”- rozpoznawanie instrumentów po odgłosach.

https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY&list=RDMadTiSUv4Jo&index=2

2.Jakie znasz instrumenty? Rodzic pokazuje dzieciom kolorowe ilustracje z różnymi instrumentami muzycznymi.

Zadaniem dzieci jest nazwanie pokazywanych instrumentów.

 

12.05.2020r.

1.Co to jest orkiestra? Oglądanie filmu edukacyjnego. Po obejrzeniu filmu pytamy dziecko:

-Jakie instrumenty zostały wymienione w filmie?

-Kto to jest dyrygent ?

https://www.youtube.com/watch?v=UhxmIGMhC3Y

2.„Muzykanci konszabelanci” – zabawa muzyczno– ruchowa.

Dziecko razem z rodzicem śpiewa tekst piosenki,  dziecko pokazuje grę na instrumentach o których jest mowa w utworze.

https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4

13.05.2020 1. „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach”.

Spróbujcie nauczyć się piosenki i naśladować czynności wymienione w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

2. „Gitara z opakowania po chusteczkach”- praca plastyczna.  Do jej wykonania potrzebujemy:

  • opakowanie po chusteczkach higienicznych
  • kolorowy  papier
  • klej
  • nożyczki
  • kilka gumek recepturek
  • kawałek grubego kartony [np. z pudła]
  • czarny marker
  • taśma samoklejąca

Brzegi opakowania po chusteczkach higienicznych zabezpieczamy taśmą klejącą.

Z kolorowego papieru wycinamy dowolne kształty i oklejamy pudło po chusteczkach.

Zakładamy gumki recepturki, tak by były dość mocno naprężone.

Z grubego kartonu wycinamy gryf do gitary. Markerem rysujemy struny wraz z ich mocowaniem oraz progi.

Przy pomocy taśmy klejącej mocujemy gryf gitary. Warto jednym fragmentem taśmy samoprzylepnej

przykleić wszystkie gumki recepturki- nie będą się wtedy tak łatwo przemieszczały

a przy przypadkowym pęknięciu gumka nie wystrzeli. Gitara gotowa.

https://ekodziecko.com/zabawkowa-gitara

14.05.2020 2. Narysuj po  śladach instrumenty, nazwij każdy z nich- Ćwiczenia na karcie pracy.

https://p.calameoassets.com/180416115222-e17f8bcd3a651a26d04d63770ade6317/p77.jpg

15.05.2020 1. „Policz ile” – zadania na karcie pracy . Zadaniem dziecka jest policzyć instrumenty i pokolorować tyle kropek ile jest instrumentów.

https://1.bp.blogspot.com/-7BdHoFiwmjA/XGG2Ph_aM0I/AAAAAAAABsU/bMRhzYxMLiIJfGeNMLEUcABXLoQMmc21wCLcBGAs/s1600/instrumenty%2Bkp.jpg

 

 



Łąka w maju

 

04.05.2020

1. Na początek zapraszam do obejrzenia filmiku pod tytułem "Wędrówki Skrzata Borówki - Łąka" https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4.

Po obejrzeniu filmu dzieci odpowiadają na pytania zadawane przez rodzica. Poniżej zamieszczam przykładowe pytania;

- Co znajdziemy na łące? (kwiaty, owady, zwierzęta, ptaki, rośliny...)

– Wymień przynajmniej 3 owady, jakie mieszkają na łące? (np. motyle, pszczoły, muchy)

– Kogo jeszcze możemy spotkać na łące? (żaby, bociany, ptaki, sarny, jelenie, żubry, krowy, koniki polne ...)

05.05.2020

1.Dzisiaj trochę tańca i trochę śpiewu. Zapraszam dzieci do zabawy przy piosence „Taniec Mai” https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

06.05.2020

1. Stemplowana łąka- praca plastyczna https://www.google.com/search?q=stemplowana+%C5%82%C4%85ka&oq=stemplowana&aqs=chrome.1.69i57j0j69i61.5570j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

07.05.2020

1.Gimnastyka z kołem fortuny (poniżej znajdziecie linka. Po wejściu na daną stronę należy nacisnąć "Start" a następnie "Spin It")

https://wordwall.net/embed/238bf1dd2c954c73a5337fb7f8189fa1?themeId=52&templateId=8&fbclid=IwAR2dAi4Zzjn88ECDsUWHwxOY8ygStZw7nqRAGVHpYJ1N6Tn75F7aAzkkhZA

08.05.2020

1. Zabawy matematyczne- kara pracy

 



 

27.04.2020r

Opowieść ruchowa "Skok przez Polskę": dziecko naśladuje czynności wykonywane przez rodzica.

Jesteśmy nad Bałtykiem, fale uderzają o brzeg i szumią (dzieci naśladują odgłosy: szuuuu, szuuuuu).

Przed wskoczeniem do wody musimy się rozegrać do stroju kąpielowego (naśladują rozbieranie się) i wykonać rozgrzewkę.

Zróbmy kilka pajacyków i skłonów (wykonują ćwiczenia). A teraz siuuup (powtarzają) do wody.

Oj, trochę zimno, brrr (powtarzają i pokazują jak się trzęs z zimna).

Spróbujmy zanurkować - bul, bul, bul (powtarzają i naśladują nurkowanie).

Szybko się wycieramy, ubieramy (naśladują czynności) i wykonujemy dłuuuuugi skok (długi skok obunóż) do Warszawy,

gdzie weźmiemy udział w maratonie, to aż 3 okrążenia wokół miasta (biegną jedno za drugim).

Chwila odpoczynku na wypicie wody (naśladują picie) i wykonujemy dłuuugi skok w góry (wykonują skok obunóż).

Wspinamy się na najwyższy szczyt -Rysy, nie jest  to łatwe, ciągle ocieramy pot z czoła (naśladują).

Ale już niedługo szczyt. Jesteśmy! Ale piękne widoki! Zasłużyliśmy na odpoczynek (siadają i naśladują oglądanie widoków).

28.04.2020r

"Symbolowe rytmy"- zabawa dydaktyczna.

Przed przystąpieniem do zabawy należy wyciąć symbole narodowe.

Następnie rodzic prezentuje daną sekwencje z wykorzystaniem symboli narodowych np. godło-flaga-godło.

Zadaniem dziecka jest powtórzyć tę sekwencje. Zabawę powtarzany kilkakrotnie układając różne sekwencje symboli narodowych

wg. pomysłu rodzica i adekwatne do umiejętności dzieci.