Grupa I zn

 

Temat tygodnia ,,Wiosna na wsi”

 

Propozycja zajęć na dzień - 16.04.2021r.

Zabawa muzyczno- ruchowa – Koniki.

Noga goni nogę Bujają koniki Stukają kopytka W rytm muzyki Jedna noga tupie: tup, tup, tup Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk Konik skacze sobie: hop, hop, hop Koniku w drogę! Wioooooooooooo!

https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA

Koń z figur geometrycznych.

Rodzic przygotowuje wspólnie z dzieckiem figury geometryczne w kolorze białym i czarnym. Następnie na zielonej kartce A4 układa sylwetę konia i przykleja ja do kartki. Na koniec dziecko może narysować łąkę na pozostałej części kartki.

 

Propozycja zajęć na dzień - 15.04.2021r.

Rozwiązywanie zagadek.

Rodzic czyta następujące zagadki:

Kiedy pędzę, galopuję,

powiew wiatru w nozdrzach czuję.

Jeśli cukru kostkę dasz,

miejsce na mym grzbiecie masz. (KOŃ)

Czarne, białe i łaciate,

spotkasz je na łące latem,

nikt przed nimi nie ucieka,

dać Ci mogą dużo mleka. (KROWA)

Co to za damy żyją w chlewiku?

Grube, różowe, jest ich bez liku.

Małe oczka, krótkie ryjki mają

i zawsze chrum, chrum, chrumkają. (ŚWINKI)

Dumny bardzo jest z ogona,

chociaż pawia nie pokona.

Nocuje zawsze w kurniku,

rankiem pieje "Kukuryku!". (KOGUT)

 

Eksperyment Tęczowa burza na mleku – Do miseczki wlewamy mleko, po czym dodajemy różne kolory barwników. Następnie, zamaczamy patyczek kosmetyczny w płynie do mycia naczyń i zanurzamy go w mleku z barwnikami. Obserwujemy tęczową burzę na mleku. Wyciągnięcie wniosków z eksperymentu - Barwniki spożywcze mają mniejszą gęstość niż mleko, więc pozostają zawieszone pomiędzy tłuszczem. Płyn do mycia naczyń rozbija tłuszczu i pozwala barwnikom tańczyć na mleku

 

Propozycja zajęć na dzień - 14.04.2021r.

Opowieść ruchowa – W zagrodzie.

Dziecko naśladuje ruchy oraz odgłosy zwierząt. W czasie opowieści rodzic robi pauzy, by dziecko mogło samo rozpoznawać, jakimi odgłosami mówią zwierzątka.

Kogut obudził się najwcześniej. Przeciągnął się, ziewnął, rozprostował piórka, wyczyścił swój piękny czerwony grzebień na czubku głowy i wyszedł z kurnika. Słoneczko już pięknie grzało. Kogut przeszedł się po podwórku, zajrzał to tu, to tam, po czym wskoczył na płot i zapiał: kukuryku. Kury obudziły się natychmiast, zaczęły wiercić się na grzędzie, znosząc jajka. Kłóciły się przy tym okropnie… na całe podwórko niosło się ich gdakanie: ko, ko, ko, ko. Nieopodal w stajni usłyszał tę kłótnię koń, zawołał kilka razy: ihaha. Wybiegł ze stajni i zaczął galopować: kląskanie. W chlewiku obudziły się świnki i jak to ze świnkami bywa od razu były głodne, wołały: kwi, kwi, kwi. Gdy zjadły, poszły wytaplać się w błocie. Z obory wychyliła łeb krowa i przywitała się ze świnkami: muuuu Całego gospodarstwa pilnował pies Burek, który, gdy tylko coś się działo, szczekał głośno: hau, hau, hau. Aż do wieczora zwierzątka jadły, bawiły się na podwórku. A gdy słońce zachodziło, wróciły do swoich domków spać.

Gdzie kto mieszka? – rozmowa przy ilustracjach.

Dziecko podejmuje próby nazywania domów i dopasowywania obrazków zwierząt.

  • Kury, kogut – kurnik
  • Świnki – chlew
  • Koń – stajnia
  • Krowa – obora
  • Pies – buda

Zabawa bieżna – Koniki.

Rodzic wyznacza teren zabawy oraz teren stajni dla koników. Na jego polecenie konik wybiega ze stajni, biegnie kłusem – szybko na palcach, idzie stępa – powoli, z wysokim unoszeniem kolan, galopem – z odbijaniem się kolejno jednej nogi i drugiej nogi. Na sygnał wraca do stajni.

 

Propozycja zajęć na dzień - 13.04.2021r.

Słuchanie wiersza  Kurczątko (autor: W. Szuman)

Rodzic czyta dziecku wiersz:

Kurczątko z jajeczka się urodziło...

Główkę, brzuszek wychyliło.

Na dwie nóżki wyskoczyło.

Czarne oczka otworzyło,

Dziobek mały rozchyliło,

Że jest głodne zakwiliło...

Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic zadaje dziecku następujące pytania:

- Co się wykluło z jajka?

- Ile miało nóżek?

- Jaki miało kolor oczu?

- Co powiedziało?

Zabawa ruchowa – Kury i kurczątka.

Dziecko – kurczątko biega po pokoju do dowolnej muzyki i wydaje odgłosy: pi, pi, pi…. Gdy ucichnie muzyka, dziecko staje na palcach i ponosi ręce wysoko do góry (kurczątko, zamienia się w dużą kurę). Rodzic ponownie włącza muzykę i dziecko – kura biega po pokoju i wydaje odgłosy: ko, ko, ko…

Czyj to głos?

Posłuchacie: https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE

 

Propozycja zajęć na dzień - 12.04.2021r.

Zabawa – Powiedz, gdzie jestem.

Rodzic ma zabawkę lub obrazek zwierzątka spotykanego na wiejskim podwórku.

Manipuluje nią, ustawiając w różnych miejscach (na stoliku, pod stolikiem, obok stolika, za krzesełkiem, przed krzesełkiem…).

Dziecko określa jej położenie. Zabawa – Liczymy do czterech.

Rodzic pokazuje obrazki kóz. Dziecko liczy je, określa ich liczbę i pokazuje odpowiednią liczbę palców.

 

Praca plastyczna – Koziołek.

Rodzic podaje dziecku sylwetę koziołka. Zadaniem dziecka jest wylepienie go kulkami z białej bibuły oraz dorysowanie trawy, słońca oraz chmur.



 

Temat tygodnia ,,Chciałbym zostać sportowcem”

Propozycja zajęć na dzień - 06.04.2021r.

  1. Zabawa paluszkowa "Pajączek" metodą Batii Strauss

https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM

"Pajączek" to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam "wygimnastykowanie" paluszków.

2. "Po co nam aktywność fizyczna"? - obejrzenie filmu edukacyjnego

https://youtu.be/jgJOS26G1wY rozmowa z dziećmi na jego temat.

Obejrzyjcie filmik edukacyjny i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: "Po co nam aktywność fizyczna"?

3. Wspólne planowanie rodzinnych aktywności sportowych na najbliższe dni.

Wykorzystanie propozycji np. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolkach, hulajnodze etc.

4. Kamienne opowieści. Za pomocą pisaków lub farb pomalujcie kamienie.

Tworzenie rozmaitych obrazów za pomocą pisaków lub farb na kamieniach niezwykle oddziałuje na dziecięcą wyobraźnię i  powstają niezwykłe ilustracje.

Wykorzystywanie innych materiałów do twórczości niż tylko kartka to zawsze dobry pomysł.

Propozycja zajęć na dzień - 07.04.2021r.

1. Zabawa ruchowo-naśladowcza Rób to, co ja.

Rodzic wykonuje proste ćwiczenia (np. podskoki, przysiady, skłony do przodu, skłony w bok,

wymachy nóg, rąk), stojąc przed dziećmi, a one go naśladują.

 

2. Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka

 

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

 

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody.

niezawodne są metody.

3. Rozmowa na temat wiersza.

− Co nam daje gimnastyka?

− Co wykonujemy podczas gimnastyki?

3.Spacer z rodzicami: "Bijemy rodzinny rekord spacerowania".

Wykorzystanie krokomierza w obliczaniu trasy/ilości kroków.

Postawienie sobie celu na dzień kolejny – zwiększenie ilości kroków.

"Bijemy rodzinny rekord spacerowania" – brzmi ciekawie? Wybierzcie się na spacer.

Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam wykonać.

Codziennie postarajcie się zrobić chociaż kilka kroków więcej.

 

Propozycja zajęć na dzień - 08.04.2021r.

 

1.  Ćwiczenia klasyfikacyjne – Duża piłka i mała piłka
Zabawa z elementem podskoku „Małe piłki i duże piłki”.
Dzieci na hasło: Małe piłki – podskakują delikatnie na palcach ( rodzic wyjaśnia,
że małe piłki są lekkie). Gdy usłyszą hasło Duże piłki, podskakują ciężko na całych stopach

(rodzic wyjaśnia, że duże piłki są ciężkie).

2. Segregowanie piłek według wielkości.
Za pomocą tasiemek, nici lub sznurka tworzymy dwie obręcze w różnych kolorach,
np. czerwoną i żółtą, oraz pięć piłek: trzy małe i dwie duże.( piłki można wykonać
z papieru, gazet)

Umawia się z dzieckiem, że do czerwonej obręczy będą wkładać duże piłki,
a do żółtej – małe piłki. Potem kolejno pokazuje piłki, a dziecko wskazuje obręcz,
do której ma je włożyć.

3.Przeliczanie piłek w obręczach.
Dziecko, przelicza duże piłki i małe piłki.
Porównanie liczby piłek.
Rodzic pyta dziecko: – Których piłek jest więcej: dużych czy małych?

 

Propozycja zajęć na dzień - 09.04.2021r.

 

1. Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne "Rowerek".

Wykonajcie ćwiczenie "Rowerek". Opis dla rodzica: dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami.

Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek.

Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo: „Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy, jedz i ty”.

2. Zabawy przy piosence  „ Najpierw skłon”

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

 

 

 




Temat tygodnia ,,Wielkanoc”

 

Propozycja zajęć na dzień - 30.03.2021r.

Kochane dzieci! Wielkimi krokami zbliżają się świata wielkanocne.

Dzisiejszy dzień poświecimy na świąteczne porządki!

Posłuchaj wiersza "Każdy po sobie sprząta" i odpowiedz na pytania:

https://czasdzieci.pl/czytanki/id,677admaria_terlikowska_kazdy.html

Rozmowa nt. wiersza:

1) czy zapamiętałaś/eś imiona dziewczynek z wierszyka?

2) co znajdowało się w kącikach domu?

3) czy potrafisz posprzątać po sobie Twoje miejsce do zabawy?

Pobaw się z mamusią/tatusiem w robienie porządków

- biegaj swobodnie po pokoju.

Na hasło rodzica np. odkurzam, wycieram kurze,

myję okna, zbieram zabawki itp..., naśladuj dane czynności.

Propozycja zajęć na dzień - 31.03.2021r.

Zaczniemy od gimnastyki w podskokach!

Ciekawa jestem kto dokładniej wykona ćwiczenie.

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

Siejemy rzeżuchę

https://www.youtube.com/watch?v=MtN2y_X3lSY

Propozycja zajęć na dzień - 01.04.20

Obejrzyj film, dzięki temu poznasz wielkanocne tradycje i zwyczaje.

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKhttps://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-4.jpgTXcg

Propozycja zajęć na dzień - 02.04.2021r.

Nauka oraz zabawy przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c

Policz pisanki

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-4.jpg




 

Drodzy Rodzice od 1.06.2020r zajęcia dla grup wiekowych 3-4 latki i 5-6 latki

będą zamieszczane w zakładce „Kreatywnie w domu”.

Zapraszamy

 



 

Łąka w maju- grupa I

25.05.2020

1.Wysłuchanie wiersza pt. „Na łące” I. Salach;

„Na łące” I. Salach

Łąka tylu ma mieszkańców,

Zwierząt, roślin kolorowych.

Tu motylek, a tam pszczółka,

Tutaj kwiatek-O! Różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały

Obok niego idzie mrówka,

Na rumianku w krasnej sukni

Przycupnęła Boża Krówka.

Nad tą łąką kolorową

Bal wydały dziś motyle,

Zapraszają wszystkie dzieci

Więc zatańczmy z nimi chwilę.

2.Rozmowa na temat treści wiersza. Wyjaśnienie trudnych słów z wiersza (Boża Krówka, krasna suknia),

26.05.2020

1.Film edukacyjny „Bajka o pszczołach”.  Po obejrzeniu bajki proszę zapytać dziecko:

- o jakim owadzie była bajka?

- co zbierają z kwiatów pszczółki?

- co robią z nektaru?

- czy miód jest zdrowy?

- jakiego koloru i w jakim smaku jest miód ?

- jak nazywa się domek pszczół?

https://www.youtube.com/watch?v=r65R8crNjig

2.Zaprowadź pszczołę do ula (karta pracy do pobrania i wydrukowania)

https://drive.google.com/file/d/1HTcTL-5E4embISr7bZULhKKbd9cDwKnv/view

27.05.2020

1.Słuchanie  piosenki – „Koncert”. Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu.

http://chomikuj.pl/alag20/*c5*bcabi+koncert-piosenki*2cscenki/*c5*bcabi+koncert,2913000487.mp3(audio)

„Koncert”

I.Żabka żabce zakumkała

na zielonej łące,

że za chwilę się rozpocznie,

pierwszy żabi koncert.

Ref.Kum, kuma, kuma

rech, rechu, rech

ile tu żabek zielonych jest?

Kum, kuma, kuma,

rech, rechu, rech,

wszędzie tu słychać żabi śpiew.

II.Skaczą żabki i w zielone

bawią się wesoło,

rechotują i kumkują,

wszędzie słychać wkoło.

2. Rozmowa na temat piosenki;

- O czym kumkała żabka żabce?

- Jaki głos wydawały żabki?

- W co bawią się żabki?

28.05.2020

Stemplowana łąka- praca plastyczna. https://www.google.com/search?q=stemplowana+%C5%82%C4%85ka&oq=stemplowana&aqs=chrome.1.69i57j0j69i61.5570j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

29.05.2020

Zabawy przy piosence „Koncert” Przy zwrotkach dziecko naśladuje ruchy żabek skacząc po pokoju (łące), podczas refrenu zatrzymuje się i próbuje śpiewać  refren.

http://chomikuj.pl/alag20/*c5*bcabi+koncert-piosenki*2cscenki/*c5*bcabi+koncert,2913000487.mp3(audio)

Ćwiczenie spostrzegawczości- połącz obrazek z jego cieniem (karta pracy do pobrania i wydrukowania).

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-5-1.pdf

 



 

Polska, mój dom- propozycje zajęć dla grupy I

18.05.2020

Oglądanie filmu edukacyjnego „Polak Mały . Po obejrzeniu filmu proszę porozmawiać

z dzieckiem o jego treści, aby utrwalić  wiadomości o symbolach narodowych.

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

19.05.2020

Nauka wiersza pt. „Katechizm polskiego dziecka” Władysława Bełzy

„Katechizm polskiego dziecka”

— Kto ty jesteś?

— Polak mały.

— Jaki znak twój?

— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?

— Między swemi.

— W jakim kraju?

— W polskiej ziemi.

— Czem ta ziemia?

— Mą Ojczyzną.

— Czem zdobyta?

— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?

— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?

— W Polskę wierzę.

— Coś ty dla niej?

— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?

— Oddać życie.

20.05.2020

Zabawa muzyczno-ruchowa „Krakowiaczek”. W takt muzyki dzieci poruszają się cwałem bocznym, trzymając prawą rękę wyprostowaną w kierunku tańca, a lewą pod bokiem.

Na sygnał rodzica np. klaśnięcie zmieniają ręce i kierunek tańca.

21.05.2020

Praca plastyczna „Flaga Polski”- wyklej lub pomaluj flagę odpowiednimi kolorami.

https://i1.wp.com/eduzabawy.com/wp-content/uploads/2017/10/polska.jpg?resize=900%2C675&ssl=1

22.05.2020

Słuchanie legendy o powstaniu stolicy Polski Warszawy ,,Wars i Sawa”.  Rozmowa  na temat treści  legendy, zachęcanie dzieci do dłuższych wypowiedzi.

https://www.youtube.com/watch?v=lHmFohW0B1s

 



 

Muzyka jest wszędzie

11.05.2020r

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze

Dzieci naśladują dźwięki wydawane przez przedmioty i zwierzęta.

  • Dzwoneczek – dzyń, dzyń, dzyń
  • Biegające konie – klap, klap, klap
  • Odbijanie piłki – pac, pac, pac

12.05.2020r

Zabawa muzyczno-ruchowa „Muzyczne figurki”

Przy nagraniu muzyki dzieci spacerują , biegają lub maszerują po Sali. Podczas przerwy dzieci zatrzymują się, przybierają ciekawą pozę, nie ruszają się przez chwilkę.

13.05.2020r

Ukryte dźwięki – w tej zabawie wykorzystujemy telefon lub przenośny odtwarzacz muzyki, np głośnik na bluetooth.

Telefon lub głośnik chowamy w dowolnym miejscu i puszczamy piosenkę z dziecięcego repertuaru. Zadaniem dziecka jest słuchać uważnie i odnaleźć ukryte urządzenie.

Pudełko – zadaniem dzieci jest potrząsać pudełkiem, w którym ukryte są przedmioty codziennego użytku, np. klucze, telefon i zgadnąć co się w nich znajduje.

14.05.2020r

.„Muzykanci konszabelanci” – zabawa muzyczno– ruchowa. Dziecko razem z rodzicem śpiewa tekst piosenki,  dziecko pokazuje grę na instrumentach o których jest mowa w utworze.

15.05.2020

Słuchanie opowiadania A. Świrszczyńskiej „Piosenka wesołych bocianów”

„Piosenka wesołych bocianów”

Lecą bociany po niebie, pytają siwej chmury:

– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?

Chmura odpowiedziała:

– Nie wiem.

Lecą bociany po niebie, pytają zielonego lasu:

– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?

Las odpowiedział:

– Nie wiem.

Lecą bociany po niebie, pytają wesołej rzeczki:

– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?

Rzeczka zaszumiała, zaświeciła, zaśmiała się:

– Znam Marysię. Co dzień przychodzi z piłką kąpać się w mojej wodzie. Mieszka w tym domu na górce.

Wygląda Marysia oknem.

– Kto o mnie pyta?

– To my, białe bociany z czerwonymi nogami. Przyleciałyśmy, żeby ci podziękować.

– A za co podziękować?

– Za to, żeś w zeszłym roku wyleczyłaś naszego brata bociana, kiedy złamał jedną ze swoich czerwonych nóg i był bardzo chory.

No i wszystkie bociany stanęły wkoło i zaśpiewały piękną piosenkę, jakiej ludzkie ucho jeszcze nie słyszało.

Była to piosenka wesołych bocianów.

Chcecie ją poznać? Zapytajcie Marysi z zadartym noskiem.

Rozmowa na temat opowiadania.

- Kogo szukały bociany?

- Kogo pytały o Marysię z zadartym noskiem?

- Za co chciały podziękować Marysi?

- W jaki sposób podziękowały Marysi?

 

 



Temat :W świecie teatru

 

Propozycja zajęć na dzień 4.04.2020

Teatrzyk na podstawie A. Świrszczyńskiej „ Zabawa w żaby i bociany”. Potrzebne będą dwie sylwety żab i jedna bociana.

Żaba I: Idzie żabka na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.

Żaba II: Skacze żabka- skik, skik, skik! Nie dorówna żabce nikt!

Bocian:Idzie bocian na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.

Żaby: Mówi bocian kle, kle, kle!

Bocian: Wszystkie żabki złapać chcę!

Żaba I: Siostro żabko, kto to chodzi?

Żaba II: To pan bocian w trawie brodzi.

Żaby: Uciekajmy, hyc,hyc,hyc! Nie zobaczy bocian nic!

Żaba I: Próżno bocian żabek szuka, próżno długim dziobem stuka.

Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz kum, kum, kum!

Bocian: Tu słyszałem gdzieś kumkanie, tutaj bocian was dostanie

Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz kum, kum, kum!

Bocian: Nic nie znajdę. To ci los! Ze zmartwienia zwieszam nos. Kle, kle, kle.

Rozmowa na temat teatrzyku:

–        Kto występował w teatrzyku?

–        Co robił bocian?

–        Co robiły żabki?

Propozycja zajęć na dzień 5.04.2020

Zapraszam do obejrzenia filmu pt. „ Jak powstaje spektakl teatralny ”.

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

Propozycja zajęć na dzień 6.042020

Dziś zróbcie kukiełki na puszki.

https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/paluszkowe-zabawy/

Propozycja zajęć na dzień 7.04.2020

Dziś obejrzyjcie teatrzyk kukiełkowy pt.: „ Smok Wawelski”.

https://www.youtube.com/watch?v=-hjgkHeMOGk

 

Pozdrawiam Angelika Fidziukiewicz - Suchodoła

08.05.2020

1. „Jak powstaje spektakl?” – oglądanie filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

Po obejrzeniu filmu prowadzimy z dzieckiem rozmowę na temat jego treści.

 



 

Temat : Ochrona przyrody

Propozycja zajęć na dzień 27.04.2020

Czytanie wiersza S. Karaszewskiego „ Śmieciu, precz”.

 

Kiedy rano słońce świeci,

Wybiegają na dwór dzieci.

Miotły, szczotki w rękach mają,

Bo podwórko zamiatają!

Tu papierek od cukierka,

Tam po soku jest butelka,

Ówdzie puszka po napoju

I pudełko. Może twoje?

Żyć nie można w bałaganie,

Więc się bierzmy za sprzątanie.

Zmykaj, śmieciu, do śmietnika.

Bałaganie, brudzie zmykaj.

Zachęcam do rozmowy z dziećmi na temat wiersz. Pomocne mogą być następujące pytania:

- Co robią dzieci rano?

- Co trzeba robić, żeby nie było zaśmieconych miejsc?

- Czego nie wolno robić na podwórku, parku lub plaży.

 

Propozycja zajęć na dzień 28.04.2020

Wykonajcie doniczki lub zwierzątka z pomocą rodziców.

https://www.youtube.com/watch?v=n3BjX54X7fs

https://www.youtube.com/watch?v=s2ncl7mfZRA

 

Propozycja zajęć na dzień 29.04.2020

Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego o segregacji śmieci.

https://www.youtube.com/watch?v=BGnBQTE3oqU

Teraz spróbujcie pokolorować obrazek

http://pszok.wfosigw.torun.pl/2017/07/19/warunki-spelnienia-wymogow-wspolnego-systemu-segregacji-odpadow/kolorowanka-pojemniki-www-2/

 

Propozycja zajęć na dzień 30.04.2020

Dziś trochę poćwiczymy.

https://www.youtube.com/watch?v=HvW4UOhQo3U



 

Temat :Wiosna na wsi

Propozycja zajęć na dzień 21.04.2020

Czytanie wiersza E. Michałowskiej „W zagrodzie Małgosi”.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: Me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta,
Aż Małgosia jeść im da.

Propozycja zajęć na dzień 22.04.2020

Słuchanie i naśladowanie odgłosów zwierząt przy  piosence „ Ciocia Tecia”.

https://wszystkodlasmyka.pl/piosenki-dla-dzieci/spiewajace-brzdace-ciocia-tecia/

 

Propozycja zajęć na dzień 23.04.2020

Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego „Zwierzęta wiejskie”.

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

Zagadki słuchowe „Jakie to zwierzę”?

https://view.genial.ly/5e92c42cfba9d40d9e55ae25?fbclid=IwAR1Apo8ABanotwljG6-JShKKqDhrEQKlm58xuvaD7QQFH9UVsAt7y2legd8

 

24.04.2020

„Zgadnij, kto to jest” - rozwiązywanie zagadek słowno- obrazkowych (załącznik1).

Dziecko siedzi na dywanie, na środku leżą obrazki przedstawiające zwierzęta mieszkające na wsi. Rodzic czyta zagadkę, dziecko ma za zadanie odnaleźć obrazek.

Choć ma skrzydła, nie potrafi fruwać wcale.

Za to co dzień znosi jajko i gdacze wspaniale. (kura)

Chodzi po podwórku różowy grubasek,

lubi w brudnym błocie pochlapać się czasem. (świnka)

Choć jest duża i rogata, nie musisz uciekać.

Kiedy dasz jej smacznej trawy ona da ci mleka. (krowa)

Chętnie po łące skacze i biega,

a jego synek to mały źrebak. (koń)

Czasem włazi gdzieś wysoko, żeby mieć na wszystko oko.

Gdy chce złapać mysz malutką to zakrada się cichutko. (kot)

„Dziadek fajną farmę miał” - zabawy rytmiczne do piosenki

W czasie piosenki można maszerować, podskakiwać; można powtarzać odgłosy zwierząt, naśladować ich sposób poruszania się; można też stworzyć instrumentację do piosenki wykorzystując np. drewniane łyżki i miski.

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

 

Załącznik nr.1